HIV, HBV and HCV Coinfection Prevalence in Iran - A Systematic Review and Meta-Analysis
نوشته شده توسط دکتر محمد حسن ربیعی در ساعت 11:40

این مقاله یک مطالعه مرور ساختار یافته و متا آنالیز است که به بررسی شیوع  HIV، هپاتیت B، هپاتیت C و شیوع همزمان این عفونت‌ها در گروه‌های مختلف پرداخته است. تمامی مقالاتی که معیارهای ورود را داشتند، از ژانویه 1996 الی مارس 2012 با زبان فارسی و انگلیسی مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه نشان داد شیوع HIV در ایران از صفر درصد در جمعیت عمومی تا 25/17 درصد در معتادان تزریقی متغیر است. شیوع هپاتیت B در کارکنان سیستم بهداشتی صفر درصد و در معتادان تزریقی 9/30 درصد به دست آمد. کمترین شیوع هپاتیت C در کارکنان سیستم بهداشتی، 19/0درصد و بیشترین شیوع در معتادان تزریقی 46/51 درصد به دست آمد. شیوع همزمان HIV/HBV و HIV/HCV در جمعیت عمومی و کارکنان سیستم بهداشتی صفر درصد بود، در حالی که بالاترین شیوع عفونت‌های هم‌زمان در معتادان تزریقی مشاهده شد.

این مطالعه حاصل تلاش یک تیم سه نفره (دکتر فهیمه باقری امیری، دکتر احسان مصطفوی و دکتر علی میرزازاده) می‌باشد که بر اساس راهنمای PRISMA و با هدف به دست آوردن دیدگاهی جامع در مورد وضعیت این عفونت‌ها انجام شده است. این مقاله در 31 مارس 2016 در مجله Plos one به صورت آنلاین نمایه شده است و از طریق لینک زیر قابل دانلود می‌باشد:

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0151946



:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی اعضا، ،
:: برچسب‌ها: HIV, هپاتیت, B, C, معتاد, تزریقی, شیوع, ایران,
انتشار نوزدهمین شماره نشریه مراقبت
نوشته شده توسط دکتر محمد حسن ربیعی در ساعت 10:24

در آستانه سال جدید، نشریه مراقبت وارد چهارمین سال انتشارش می گردد. نوزدهمین شماره نشریه مراقبت با دیدگاهی متفاوت و با توجه بیشتر و جزئی تر به مسائل علمی تخصصی مراقبت و اپیدمیولوژی بیماری های دامی منتشر می گردد. این شماره نشریه را از اینجا می توانید دریافت بفرمایید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار انجمن، نشریه مراقبت، ،
:: برچسب‌ها: نشریه, مراقبت, انجمن, اپیدمیولوژی, نوزده,